سخنگوی نمایشگاه کتاب از آغاز به کار سامانه جدید تسهیلات ناشران و کتابفروشان خبر داد.

نشست خبری سی و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب تهران با حضور علی رمضانی سخنگو و قائم مقام نمایشگاه کتاب برگزار شد. 

علی رمضانی در نشست خبری سی و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب تهران گفت: نمایشگاه کتاب تهران به عنوان مهم‌ترین و پرظرفیت‌ترین محل برای حضور اقشار مختلف مردم و اهالی فرهنگ تنها کارش ارائه محصولات فرهنگی نیست بلکه فرصت گفتگو مردم با اهالی فرهنگ است. 

وی افزود: کاری که کشور‌های مختلف برای آن هزینه می‌کنند تا مردم را دورهم جمع کنند و محصولات کشاورزی مثل گوجه را به هدر می‌دهند، اما ما در نمایشگاه این فرصت را دارا هستیم که شکرگذار هستیم.

رمضانی گفت: فردا مصادف با سالروز شهادت امام صادق (ع) است و تعطیل است که فرصت خوبی برای حضور مردم در نمایشگاه هستیم که دعوت می‌کنم مردم در این فرصت باقیمانده حضور پیدا کنند و حضور خود را به روز‌های پایانی موکول نکنند. 

به گفته رمضانی، خانواده‌ها  در زمان حضور در نمایشگاه مراقب کودکان باشند. خود هرسال در برنامه ارتحال امام در دوران کودکی گم می‌شدم که تجربه ناراحت کننده‌ای است. 

سخنگوی نمایشگاه کتاب افزود: امروز سامانه بند ج ماده ٩٢ قانون برنامه ششم توسعه که مربوط به نشر و تعرفه فرهنگی آغاز به کار کرد که امیدواریم کمک به نشر کند.

رمضانی گفت: ساعت ١۵ مراسم عزاداری در حیاط مصلی برگزار می‌شود مراسم به آیین آسمان فردا از ساعت ١۶ در کوشک کتاب برگزار خواهد شد.

سخنگوی نمایشگاه کتاب گفت: تا ساعت ٢٠ روز ٢۴ اردیبهشت ماه دربخش حضوری در دستگاه کارتخوان ۵٧ میلیارد تومان فروش شاهد بوده ایم. بخشی از فروش هم به وسیله نقدی کارت به کارت و کارتخوان غیرمجاز هم ١٧ میلیارد تومان بود. 

رمضانی گفت: در بخش مجازی هم فروش به ۴۵ میلیارد تومان رسید. در بخش مجازی ٣٢ میلیارد تومان برای ناشران و ١٣ میلیارد تومان برای کتابفروشان است. در مجموع ١١٩ میلیارد تومان فروش نمایشگاه تاکنون است که در بخش مجازی ٣٩۵ هزار نسخه کتاب فروخته شده است.

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران در ادامه این نشست به سوال‌های خبرنگار حاضر در جمع پاسخ داد.

رمضانی در خصوص ارسال پیامک اطلاع‌رسانی برای بازدیدکنندگان نمایشگاه حین حضور در مصلی گفت: برای تمام افرادی که وارد نمایشگاه می‌شوند، طبق توافق با اپراتور‌های ایرانسل و همراه اول بناست پیامک اطلاع رسانی، ارسال شود تا کمک‌رسان بازدیدکنندگان باشد.

سخنگوی نمایشگاه کتاب درخصوص ارائه تخفیف‌های بالا برخی ناشران گفت: از رسانه‌ها تقاضا داریم اسامی این ناشران را به ما ارائه کنند تا پیگیری کنیم. 

وی افزود: دانشجویان و طلاب و اعضای هیأت علمی تاکنون ١٧٠ هزار ثبت‌نام برای بن کارت داشتند که البته مشخص نیست که از این بن‌ها استفاده شده یا خیر. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار